tisdag 21 december 2010

det är inte alltid så lätt att älska någon som har älskat någon förut. ibland, eller ganska ofta faktiskt, så önskar jag att vi båda var nybörjare på detta område. att jag var den han älskade först, och att han var den jag älskade först. att vi fick uppleva allt som har med kärlek att göra för första gången tillsammans, att båda var lika mycket nybörjare. men nu är det inte så, vi har båda haft förhållanden tidigare. jag vet inte hur mycket han tänker på det, men jag tänker på det ofta, hans tidigare flickvänner mm. det gör ont i mig. (jag vet, det kallas svartsjuka..) det gör också ont i mig när jag tänker "tänk om det nån gång tar slut". jag får en stor klump i magen och jag vet att jag inte får tänka så, jag vill inte tänka så heller. men jag är expert på det, att tänka.
att veta att någon har älskat honom, min pojkvän som jag älskar mer än allt annat , och att han har älskat någon annan innan mig ger mig nästintill panikkänslor. när vi gör saker, kan vara vad som helst, så undrar jag om han jämför mig med andra. och när en annan tjejs namn nämns så rinner svartsjuka genom kroppen och det gör ont i mig. men vi har aldrig pratat om det här.
är det bara jag som känner såhär? vad gör man åt det?

2 kommentarer:

  1. jag har funderat jättemycket på hur det skulle vara om min pojkvän älskat någon förut. nu har han inte det men jag är ändå svartsjuk på tjejer som han pussat eller träffat nån gång. kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om han älskat någon innan mig för jag har aldrig älskat någon annan. men jag tycker det är starkt och bra att människor kan älska flera gånger. det är klart att man inte älskar bara en genom hela livet. och kom ihåg att det är dig han älskar nu och att han inte älskar någon av de andra längre. han har slutat älska dem av en anledning. puss

    SvaraRadera
  2. sv: jag förstår dig så himla väl! jag har känt min kille i fyra år och varit tillsammans med honom i två och ett halvt. tiden från att vi lärde känna varandra tills vi verkligen blev tillsammans, var jobbig på många sätt. vi tyckte så himla mycket om varandra men höll ändå på med andra. och varenda sådan sak har satt sig i mitt hjärta. jag kan liksom inte glömma känslan av att veta att han kysst någon annan innan mig. men jag vänjer mig lite mer för varje dag vid det faktum att han faktiskt älskar mig och bara mig.

    du skriver ju att du också haft andra förhållanden och jag antar att du inte har känslor för någon av de killarna längre. tänk att det är samma sak för honom! han är med dig nu för att han vill vara med dig. annars hade han inte varit det. så enkla är killar, tror jag!

    puss!

    SvaraRadera